Take a tour of this blog to feel the absolute experiences in Malaysia and the world.
Travelling in the company of those we love is home in motion. -Leigh Hunt
The best education you will never get is travelling. Nothing teaches you more then exploring the world & accumulating experiences. -Mark Paterson
Travel is like an endless university. You never stop learning. -Harvey Lloyd
Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport. - A. Nonymous
HOME MALAYSIA ABROAD TIPS PRESENTATION MYLINK DIGITAL LIBRARY ABOUT US

Friday, October 11, 2019

PERCUTIAN DI TENGAH LAUT (STAR CRUISE)

Nama Penulis: Mohamad 'As' Syaqim bin Mohamad Idris (A169263)

STAR CRUISE
            Antara pengalaman melancong yang sukar untuk saya lupakan adalah melancong di Star Cruise. Saya dan keluarga telah pergi ke destinasi ini pada tahun 2014 dan 2015. Tempat pelancongan ini berlainan dengan tempat percutian yang lain kerana saya dan keluarga bercuti di atas kapal selama 4 hari 3 malam. Kapal ini akan membawa pelancong dari Pulau Pinang ke Phuket dan Krabi
Thailand. Terdapat banyak kemudahan ada dalam kapal ini antaranya adalah panggung wayang, restoren, tempat untuk berkaraoke, swimming pool, gym dan banyak lagi. Memandangkan kapal ini menerima pelancong dari seluruh negara, terdapat pelbagai sajian makanan yang dihidangkan termasuk makanan tradisional Malaysia.



           Pengalaman yang tidak dapat saya lupakan sewaktu saya berada di sini adalah saya dapat melihat matahari terbit dan terbenam di tengah-tengah laut. Pemandangannya amat perbeza berbanding pemandangan di darat. Di samping itu, saya juga dapat mengenali beberapa orang pelancong dari negara lain. Pekenalan kami berlaku secara spontan kerana pada ketika itu, saya sedang melihat perlawanan piala dunia 2014 bersama-sama mereka. Seterusnya, pada malam akhir percutian, semua pengunjung dijemput untuk menghadiri Gala Dinner bersama-sama dengan kapten dan krew Star Cruise. 

           Ini merupakan layout bilik bagi di Star Cruise. Pada ketika itu saya berkongsi bilik dengan abang saya. Memandangkan kapal ini mempunyai ruang yang terhad jadi bilik dan tandas agak sempit. Namun masih selesa untuk berehat. Tidur di bilik ini merupakan pengalaman yang paling seronok kerana pada waktu malam, kita dapat merasai alunan air laut yang sangat kuat. Saya seolah-olah berada di buayan pada ketika itu. 

Antara persembahan yang ada di Star Cruise 

Kolam renang Star Cruise sedalam


Antara juadah makanan

No comments:

Post a Comment