Take a tour of this blog to feel the absolute experiences in Malaysia and the world.
Travelling in the company of those we love is home in motion. -Leigh Hunt
The best education you will never get is travelling. Nothing teaches you more then exploring the world & accumulating experiences. -Mark Paterson
Travel is like an endless university. You never stop learning. -Harvey Lloyd
Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport. - A. Nonymous
HOME MALAYSIA ABROAD TIPS PRESENTATION MYLINK DIGITAL LIBRARY ABOUT US

Monday, October 28, 2019

TIPS MELANCONG DI CAMEROON HIGHLAND

1. Lokasi ini merupakan tempat sesuai untuk membawa seisi keluarga terutama sekali yang mempunyai anak kecil untuk ke tempat yang sejuk, berangin dan baby-friendly tanpa perlu travel ke luar negara dan ingin menjimatkan wang.

2. Untuk menjimatkan masa dan cepat ke destinasi. Exit tol Tapah dari Duta. Jalan dari Tapah ke Cameron sangat teruk tetapi kereta tidak banyak. Kaedah lain, exit seimpang Pulai yang lebih selesa.

3. Check in Hotel Kea Garden Guest House dengan harga RM360 untuk katil king selama 3 hari 2 malam untuk penginapan yang terbaik dan murah. Anda boleh membuat tempahan dalam atas talian iaitu Booking.com atau Trivago. Hotel Kea Garden memang terbaik kerana hotel tersebut mempunyai taman bunga yang cantik dan bersebelahan dengan pasar Kea Farm. Sekiranya anda hendak ke Kea Farm, sangat sesak dan sukar untuk mencari tempat letak kenderaan di Tanah Rata dan Brinchang.

4. Pada cuti sekolah dan cuti umum, kawasan ini sangat sesak. Sila bertolak awal, selepas azan subuh untuk memudahkan perjalanan anda.

5. Seelok-eloknya pergi bukan pada musim cuti sekolah atau perayaan kerana harga jualan produk berlipat ganda daripada harga asal, sukar untuk parking kereta, kebanyakan hotel penuh dan harga sangat mahal dan kurang privasi.

6. Sediakan paying kerana kawasan berbukit sering hujan.


Tips tempat menarik di Cameroon Highland

1. Ladang The Boh di Ringlet atau Bharat The Garden beroperasi pada pukul 9.30 pagi hingga4.30 petang pada hari Selasa hingga Ahad.

2.  KEA Farm beroperasi pada pukul 8.30 pagi hingga 6 petang.

3. Ladang anggur Bertam Valley pada pukul 9 pagi hingga 5 petang (musim anggur pada bulan 12)

4. Taman Abang Steamboat & Grill, harga dewasa RM39 & harga untuk kanak-kanak RM29

5. Pasar malam Sungai Ruil berhampiran Golden Hills beroperasi pada lewat petang sehingga pada waktu malam pada hari Jumaat. Hari Sabtu dan Ahad dibuka untuk cuti sekolah.

6. Cameroon Valley Tea House

7. Nasi Lemak Sambal Stawberry di Kampung Sedia dengan harga RM10

by: Norli Yana (A171883)

No comments:

Post a Comment