Take a tour of this blog to feel the absolute experiences in Malaysia and the world.
Travelling in the company of those we love is home in motion. -Leigh Hunt
The best education you will never get is travelling. Nothing teaches you more then exploring the world & accumulating experiences. -Mark Paterson
Travel is like an endless university. You never stop learning. -Harvey Lloyd
Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport. - A. Nonymous
HOME MALAYSIA ABROAD TIPS PRESENTATION MYLINK DIGITAL LIBRARY ABOUT US

Saturday, October 26, 2019

TIPS MELANCONG DI HARIMAU SELATAN, JOHOR BAHRU


Sebelum anda melancong ke Johor Bahru, mari kita ketahui beberapa tips untuk memudahkan percutian anda :

1) Pada masa kini, dunia serba canggih dan kitab oleh mendapatkan segala maklumat di hujung jari sahaja. Melalui sedikit penyelidikan saya dapat mengetahui tempat-tempat baru yang menarik yang boleh kami terokai bersama-sama keluarga.

2) Tips kedua ialah menempah hotel seminggu atau sebulan sebelum percutian anda. Ini bagi memudahkan kita untuk memilih hotel yang bersesuaian dengan harga yang berpatutan dengan keluarga kita. Pada zaman teknologi canggih ini, kitab oleh mencari bermacam-macam maklumat mengenai tempat-tempat penginapan yang bersesuaian dengan citarasa kita dan mengikut bajet kita melalui aplikasi-aplikasi yang sedia ada seperti trivago, traveloka, Kayak dan sebagainya.

3) Pemeriksaan terhadap kenderaan kita amat penting sebelum memulakan perjalanan agar ianya dijamin selamat. Sebagai contohnya, memastikan tayar berada dalam keadaan baik, memeriksa minyak brek, minyak hitam dan sebagainya. Perjalanan ke Johor Bahru akan mengambil masa selama 4 jam dan bapa saya akan memastikan segala urusan kereta kami akan berada dalam keadaan baik.

4) Seterusnya, sediakan air mineral dan makanan ringan supaya tidak akan merasa lapar atau dahaga sepanjang perjalanan nanti. Namun, sekiranya mengalami keletihan sewaktu memandu, kemudahan seperti solat dan tandas boleh lah berhenti seketika di kawasan rehat dan rawat atau lebih dikenali sebagai R&R yang disediakan. Malaysia merupakan satu negara yang terbaik kerana menyediakan kemudahan kawasan rehat dan rawat (R&R) yang sangat selesa untuk pengguna lebuh raya jika dibandingkan dengan negara luar.

Enjoy your holiday.

By,
Nur Dania Asyiqin Binti Zulkifli (A170946)

No comments:

Post a Comment